Bicske – Tarján kerékpárút

Kíváncsivá tett a 2017-ben felavatott Bicske és Tarján közötti kerékpárút, mert korábban bőven kapott kritikákat és dicséreteket is. Elhatároztam, hogy a szentendrei utam mintájára személyesen is betekerem az 1,26 milliárd forintért elkészült útvonalat. Beszámoló következik.

Etyek – Bicske – Tarján kerékpáros útvonal

Mielőtt nekiindulunk, nem árt tudni, hogy hivatalosan Etyektől kezdődik az út, azonban Bicskéig valójában kisebb forgalmú közúton tekerhetünk – kitáblázva és piktogrammokkal jelezve természetesen. Bicskétől viszont az út nagy része már önálló kerékpárút, amely mezőgazdasági út is egyben.

Indulás Bicske alsóról

Célszerű Bicskét választani kiindulópontnak a vasúttal érkezőknek, mert gyakorlatilag Budapestről fél órás utazással pillanatok alatt vidéken találjuk magunkat. Bicske alsó állomástól indulva pedig hamar magunk mögött hagyjuk a települést és élvezhetjük a kerékpárút nyújtotta örömöket. Szerencsére a kitáblázottság jó, egyedül Bicskén kellett betájolnom magamat az induláskor, de az 1-es főút és a Kanizsai utca találkozásától már „visz minket az út”.

A táblák egyébként nemcsak a tarjáni irányt jelölik, hanem a kereszteződéseknél jelölik az egyéb látnivalókat, településeket is (pl. Csillagvizsgáló).

A bor, a Szent László patak és a halastavak vidéke

Mi sem jelzi jobban, hogy borvidéken vagyunk, rögtön szőlők és borospincék mellett, Bicske külterületén találjuk magunkat. Egyes borospincék szép állapotban vannak, ugyanakkor lehet látni, hogy egyesek “kényszerhelyként” is használják a szőlődűlő házait.

A Csabdi és Bicske között elterülő horgásztavakat magunk mögött hagyva pedig extra jó minőségű úton haladunk Csabdi község irányába. Öröm az útszegély jelenléte, de a korlátokkal és lámpaoszlopokkal sem spóroltak az építtetők.

Áthaladunk az M1-es autópálya alatt elkészített kerékpáros alagúton is, majd a Szent László patak mentén tekerünk. Komoly lámpaoszlopsorral megtámogatva gurulunk be Csabdira, így egy esti tekerést is nyugodtan megengedhetnek maguknak a bagoly-lelkű bringások.

A völgynek köszönhetően egy gyönyörű fekvésű településről beszélhetünk, ahol érdemes a középkori templomromot megnézni egy kitérő erejéig.

Csabdi után egy darabig közforgalmi úton haladunk, majd elkanyarodunk balra a jelzések szerint, ahol közös, mezőgazdasági és kerékpáros használatú úton folytatjuk túránkat.

Az út minőségére és szélességére nem lehetett panasz, továbbra is a patak völgyén haladtunk, az út mentén termőföldek terültek el.

Az őszi napsütés varázslatossá tette novemberben is a tájat. Kisebb emelkedőket kellett leküzdeni Tarjánig, ahol közvetlenül a tarjáni halastavak előtt volt található egy bringás pihenőhely.

A halastavaknál hangulatos horgásztanyákat lehetett szemügyre venni, a tavak a Szent László patak megduzzasztásával keletkeztek.

A halastavak után még néhány emelkedő jött, majd Tarján községet elérve ért véget a kb. 20 kilométeres túra. Stílszerűen boros pincéknél ért véget az út. Etyekről indulva 36,4 km-rel kell összesen számolni.

Több is kihozható az útból

Olyan bírálat is érte a kerékpárutat, hogy úgymond “nem vezet sehova”.  Tarjánban hivatalosan valóban véget ér, de kis forgalmú közúton könnyen eljuthatunk Tatáig vagy éppen GyermelyZsámbék irányába Bicskéig vagy Pátyon keresztül Biatorbágy vasútállomásáig. Rengeteg opció van, hogy mekkora távolságra turbózzuk fel túránkat, én úgy gondolom, hogy egy kellemes laza tekerésre a Bicske – Tarján útvonal oda-vissza megtétele is alkalmas lehet.

0 Shares

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük